Szünetel a személyes ügyintézés a közműszolgáltatóknál Betűméret kicsinyítés Normál betűméret Betűméret nagyítás Oldal nyomtatása

Szünetel a személyes ügyintézés a közműszolgáltatóknál
A kormányzati intézkedésekkel összhangban a közműszolgáltatók március 8-22 között felfüggesztik a személyes ügyintézést, és digitális platformokon (online, telefonon, illetve e-mailben) várják a megkereséseket - erről tájékoztatta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), az ELMŰ-ÉMÁSZ energiacég, az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt., az E.ON Hungária Csoport és a Fővárosi Vízművek is az MTI-t.

A Fővárosi Vízművek azt közölte, ebben az időszakban is elérhető az ügyfélszolgálat a megszokott telefonos és online felületeken: az  ugyfelszolgalat.vizmuvek.hu oldalon, az okostelefonokra letölthető Otthon+ applikáción keresztül, a 06/80-200-777-es zöldszámon, illetve a mobilhálózatokból szintén díjmentesen hívható 06/1-450-2777-es telefonszámon. Az esetleges csőtöréseket változatlanul a 06/80-247-247-es telefonszámon lehet bejelenteni.
    

Tudatták azt is, a társaság ismét életbe léptetett számos belső, a munkatársait és munkafolyamatait érintő védelmi szabályt, így kiemelt óvintézkedésekkel biztosítja a szolgáltatási területén élő mintegy 2 millió lakos ellátását egészséges, tiszta ivóvízzel. Hangsúlyozták: a szolgáltatás zavartalan.
    

Az E.ON vállalatcsoport arra kéri ügyfeleit, hogy aki teheti, mobilapplikáción keresztül adja meg a mérőóra állását. A vállalat szakemberei a következő napokban egyesével felülvizsgálják és csökkentik a korábban tervezett, áramszünettel járó hálózati beavatkozásokat. A társaság kiemelt figyelmet fordít az oltópontok áramellátásának folyamatos biztosítására - emelték ki a közleményben.
    

A MEKH tájékoztatása szerint az előre fizetős mérővel rendelkező ügyfelek villanyszámlájuk egyenlegét továbbra is feltölthetik az élelmiszerboltokban és az újságosoknál. Arra kérik a fogyasztókat, hogy a várhatóan megnövekvő telefonos forgalomra tekintettel az ügyfélszolgálatokat csak sürgős és valóban fontos esetekben hívják, és lehetőség szerint használják a szolgáltatók online felületeit.
    

A szolgáltatók munkatársai az egészségvédelmi előírások maximális betartása mellett a fogyasztók ingatlanjaiban továbbra is elvégezhetik a mérőórák leolvasását és a halaszthatatlan karbantartásokat - írták.
    

Az ELMŰ-ÉMÁSZ azt közölte, hogy mivel a következő időszakban sokan dolgoznak és tanulnak otthonról, csökkentik a tervezett üzemszünetek számát. Emellett arra kérik az ügyfeleiket, hogy mérőóráik állását a digitális csatornákon keresztül adják meg. Az energiacég elsődleges célja továbbra is, hogy ügyfelei és munkatársai egészségét megóvja - áll a közleményben.
    

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. a megszokott digitális platformok mellett az MVM Next Áramapp nevű applikáció használatát ajánlja ügyfeleiknek.

 

Azt írták, az MVM Csoport április 7-ig önkéntes kikapcsolási moratóriumot vállal a lakossági ügyfélkörben az otthoni munkavégzés és tanulás megkönnyítése érdekében. A villamosenergia- és földgázhálózat biztonságos üzemeltetéséhez szükséges munkákat a társaságok a megfelelő védelmi intézkedések betartásával továbbra is ellátják - írta a közműszolgáltató.