2024. július 1. napján hatályba lépett a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.). 

A Dáptv. 46. § (1) bekezdése és a 119. § (5) bekezdése értelmében 2025. január 16. napját követően az egyfaktoros Ügyfélkapu azonosítás megszűnik, helyette kizárólag a Digitális Állampolgár eAzonosítás, illetve az emeltszintű Ügyfélkapu+ azonosítás igénybevétele lesz lehetséges.

Annak a személyiadat- és lakcímnyilvántartás (a továbbiakban: SZL) hatálya alá tartozó személynek, aki a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási [Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ)] szolgáltatást vett igénybe, az azonosításhoz kötött digitális ügyeinek intézéséhez 2025. január 15. napjáig át kell térnie az eAzonosításra, vagy az Ügyfélkapu+ azonosításra.

Az SZL hatálya alá tartozó személyek 2025. december 31. napjáig a Digitális Állampolgár eAzonosítást és az Ügyfélkapu+-t párhuzamosan is igénybe vehetik (aktív digitális állampolgárság profil esetén).

A Digitális Állampolgár eAzonosítás (DÁP mobilalkalmazással történő bejelentkezés) Központi Azonosítás Ügynökben való bevezetésével a KAÜ-n keresztüli azonosítás és attribútumbeszerzés folyamata nem változott. A Digitális Állampolgár mobilalkalmazással történő bejelentkezés folyamata itt olvasható: https://kau.gov.hu/dap/sugo/dap-mobilalkalmazas.

A korábban más azonosítási szolgáltatással (pl. Ügyfélkapu) rendelkező, Digitális Állampolgár alkalmazásra regisztráló felhasználó személyes tárhelye továbbra is megmarad, a DÁP-regisztrációval újabb postafiók nem jön létre. A felhasználó tárhelyéhez tartozó kapcsolati kódját a bejelentkezéskor választott azonosítási forma nem befolyásolja.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos részletszabályok nem változtak, erre tekintettel, az elektronikus ügyintézésre kötelezett ügyfelek továbbra is kötelesek elektronikus úton intézni ügyeiket.

Az E-önkormányzat portál (a továbbiakban: Portál) az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az önkormányzat ügyfelei számára a Portálon keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézéshez szükséges szolgáltatásokat.

A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban bejelentkezéshez kötöttek. A felület működése változatlan (Elektronikus iForm űrlap beküldése ÜGYINDÍTÁSADÓEGYENLEG-LEKÉRDEZÉS stb.) azonban 2025. január 16. napjától a bejelentkezéshez kötött (online) funkciók (saját nevében vagy képviselőként eljárva, az egyes funkciók a kiválasztott szerepkörhöz kapcsolódnak) kizárólag eAzonosítással, vagy Ügyfélkapu+ azonosítással érhetőek el.

Az E-önkormányzat Portál innen érhető el.